6 min. de lectură

Care sunt primii 50 de exportatori de comerț electronic din regiunea ECE?

Growww Digital, cea mai importantă agenție de marketing digital din Europa Centrală și de Est, cu sediul în Ungaria, întocmește anual o listă a celor mai mari exportatori de comerț electronic din Europa Centrală și de Est. În acest an, aceștia au publicat lista Top 50, care este unică prin legătura directă cu jucătorii cheie de pe piață și reprezintă tendințele veniturilor și ratele de creștere de-a lungul anilor.

This article was translated for you by artificial intelligence
Care sunt primii 50 de exportatori de comerț electronic din regiunea ECE?
Sursă: Depositphotos

Lista își propune să ofere o imagine a celor mai importanți comercianți cu amănuntul online cu sediul central în Europa Centrală și de Est și care operează în alte țări din regiune. Putem vedea cifrele lor de vânzări, creșterea de la an la an și le putem citi profilurile pentru a ne face o idee despre modul în care cei mai mari jucători din diferite sectoare s-au dezvoltat și ce au realizat în ultimii ani.

Statistici din lista primilor 50 de exportatori de comerț electronic din Europa Centrală și de Est

Mediul economic din Europa Centrală și de Est a suferit schimbări semnificative începând din februarie 2022, din cauza războiului din Ucraina și a escaladării inflației. Aceste șocuri au perturbat comerțul, au crescut costurile și au creat incertitudine pe piață în întreaga regiune. Așadar, există o consecință directă: dacă ne uităm la primii 50 de exportatori din Europa Centrală și de Est, putem spune că, în general, a existat o scădere dramatică a ratelor de creștere. În timp ce creșterea medie anuală a veniturilor pentru primii 50 de exportatori online a fost de 48% în 2021, aceasta a scăzut la 10% în 2022.

Diferențe de performanță

Pe fondul obstacolelor economice, au fost observate diferențe de performanță între diferiți jucători din domeniul comerțului electronic. Unii au reușit să depășească aceste dificultăți în mod eficient și și-au menținut traiectoria de creștere, deși într-un ritm mai lent decât în anii Covid. Grupul polonez Allegro, care se mândrește cu o valoare brută a mărfurilor (GMV) de peste 11 miliarde EUR și o creștere anuală de 23 %. Este demn de remarcat faptul că intrarea Allegro pe piața cehă a reprezentat o provocare, deoarece pe această piață nu exista o tradiție a unui model de piață externalizată. Ideea de a introduce mii de parteneri de afaceri polonezi care pot livra în doar 1-2 săptămâni a dus la probleme semnificative legate de experiența clienților.Pe de altă parte, aproximativ o cincime din primii 50 de comercianți online au înregistrat rezultatenegative în ceea ce privește creșterea anuală a vânzărilor în contextul 21/22, inclusiv Dedoles (îmbrăcăminte), Inspio (casă și decorațiuni) și Artmie (artă și artizanat). Notă: Dedoles, care a înregistrat o creștere excelentă în 2020 și 2021, nu a reușit să mențină ritmul în 2022 și a scăzut cu 35% de la an la an. Faceți clic aici pentru a vedea lista primelor 50. Vorbind despre sectoare, nu există nicio corelație între performanța diferitelor magazine de comerț electronic și sectoarele din care fac parte. Acest lucru duce la concluzia că succesul sau eșecul a depins de abordarea individuală a afacerii și de modul în care aceasta a răspuns provocărilor. Poate fi interesant de remarcat faptul că, în cadrul mișcării ecologice, Furbify, o companie care vinde numai echipamente informatice recondiționate, a înregistrat o creștere remarcabilă și are încă un potențial de creștere semnificativ.

Source: Growwwdigital.com

Schimbări de strategie

Growww Digital consideră că, în astfel de circumstanțe, cursul prudent de acțiune este de a urmări o strategie de creștere axată pe profitabilitate, care ajută companiile de comerț electronic să echilibreze creșterea cu stabilitatea financiară. Strategia de achiziție a pieței dominante, considerată cândva o abordare logică într-un mediu de comerț electronic accelerat de pandemia COVID-19, a întâmpinat probleme odată cu izbucnirea războiului și a inflației în 2022.Erodarea puterii de cumpărare și creșterea costurilor asociate producției, comerțului și logisticii globale au subminat această strategie. Până în 2022, traiectoriile de creștere a veniturilor au fost divergente, forțând întreprinderile de comerț electronic să treacă la o strategie de creștere profitabilă, care să pună accentul atât pe creștere, cât și pe profitabilitate.

„A existat un vânt din spate uriaș și toată lumea s-a putut simți ca un supererou. Dar a avut și reversul său, pentru că a fost doar un vânt puternic în pânze. Acum trebuie să vâslim și să cârmim. László Szabó, Managing Partner, Growww Digital

Szabó sugerează că există două modalități principale de a obține o creștere profitabilă: creșterea eficienței și creșterea veniturilor.Creșterea veniturilor poate fi obținută printr-o abordare de „expansiune 3D”:

  • Extinderea canalelor de vânzări (de exemplu, prin utilizarea piețelor)
  • extinderea geografică (pătrunderea pe piețele străine)
  • Diversificarea sau extinderea portofoliului de produse

Este clar că tendința de deschidere a pieței a încetinit, marcând o schimbare față de modelul anterior orientat spre creștere. Tot mai multe companii acordă acum prioritate profitabilității alături de creștere și se adaptează dinamicii economice în schimbare. Aruncați o privire la Top 50 al Growww Digital al exportatorilor de comerț electronic din Europa Centrală și de Est pentru a vedea jucătorii și performanțele lor din ultimii ani.Faceți clic aici pentru a vizualiza lista Top 50.

Distribuiți articolul
Articole similare
58% împărtășesc e-mailuri pentru reduceri, dar protejează datele sociale
3 min. de lectură

58% împărtășesc e-mailuri pentru reduceri, dar protejează datele sociale

Comercianții cu amănuntul constată că, în timp ce clienții adoră reducerile, aceștia sunt, de asemenea, preocupați de confidențialitatea lor atunci când împărtășesc informații personale. Potrivit unui studiu recent al companiei de consultanță în domeniul transformării digitale Daemon, ofertele promoționale și e-mailurile pentru reduceri rămân o atracție puternică pentru toate generațiile; generația Millennials conduce cu 67%, […]

Citiți articolul
Digital Wallet Passes: Stimulați-vă vânzările de comerț electronic cu cupoane mobile
5 min. de lectură

Digital Wallet Passes: Stimulați-vă vânzările de comerț electronic cu cupoane mobile

De la legitimații de îmbarcare de bază la instrumente de marketing eficiente, legitimațiile de portofel digitale au cunoscut o dezvoltare semnificativă. În cadrul aplicațiilor de portofel mobil precum Apple Wallet, Google Pay și Samsung Pay, aceste reprezentări digitale pot conține orice, de la permise de îmbarcare și bilete la carduri de membru, carduri de fidelitate […]

Citiți articolul
Ce este cumpărăturile imersive?
5 min. de lectură

Ce este cumpărăturile imersive?

Cumpărăturile imersive sunt o strategie de retail care îmbină inovația digitală cu aspectele tactile și captivante ale retailului tradițional. Combină lumea digitală și cea fizică pentru a crea experiențe memorabile și captivante prin utilizarea tehnologiilor de ultimă oră, cum ar fi realitatea virtuală (VR), realitatea augmentată (AR) și cumpărăturile live.

Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+