
Este o modalitate inteligentă și accesibilă de a rămâne în fața clienților în mod regulat și ocazional. Studiile arată că peste 90% dintre consumatori își verifică zilnic e-mailul, iar buletinele de știri au înregistrat chiar o creștere a interacțiunii în ultimele luni. Randamentul investițiilor în e-mail marketing este cu adevărat ridicat, atâta timp cât știți cum să o faceți. Puteți citi despre beneficiile acestuia și despre pașii pe care trebuie să îi urmați pentru a crea un newsletter imaginativ în această secțiune. Cu toate acestea, astăzi vom analiza ce tipuri de întreprinderi consideră că marketingul prin e-mail este cel mai benefic și de ce.
Indiferent de dimensiunea întreprinderii dvs. sau de sectorul în care activați, e-mailul poate oferi o serie de oportunități de afaceri, de la generarea de clienți potențiali la implicarea interactivă a clienților dvs. în deciziile de afaceri. De exemplu, îi puteți lăsa să voteze un produs nou, culoarea sau materialul acestuia, lucru pe care cu siguranță îl vor aprecia (și poate chiar îl vor cumpăra).
Desigur, marketingul prin e-mail este suficient de flexibil pentru a fi personalizat în vederea atingerii unor obiective de marketing complexe, în funcție de nevoile, infrastructura și capacitățile organizaționale.
Email marketingul este o necesitate pentru comercianții cu amănuntul
Și dacă nu o necesitate, ar fi cel puțin neprofesionist să nu profite din plin de acest canal. Acesta este esențial pentru ei și poate transforma aproape sigur eforturile de marketing în profit.Pe baza colectării de date și a informațiilor despre clienți, comercianții cu amănuntul pot crea actualizări prin e-mail perfect direcționate și relevante, care dau lovitura. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că este mult mai probabil să deschideți un e-mail cu reduceri despre o ofertă de produs pe care ați vizualizat-o anterior decât unul nespecificat. Retailerul poate folosi toate datele colectate pentru a stimula implicarea destinatarilor.
Gândiți-vă la asta – ce e-mailuri deschideți cel mai des? Cele care sunt personalizate și pe care simți că le-ai așteptat. Reduceri la produse, felicitări virtuale de ziua de naștere sau de sărbători, invitații la evenimente și târguri la care participă comerciantul cu amănuntul. Acestea ne vorbesc direct și, bineînțeles, ne plac.

Source: Depositphotos
Serviciile financiare, de asigurări și bancare sunt la mică distanță
De ce? E-mailul este mai serios și mai permanent decât, de exemplu, rețelele sociale. Pur și simplu, este mai probabil să avem încredere în ceva care ne parvine sub forma unui buletin informativ decât într-o postare pe Facebook sau Instagram (sau chiar pe LinkedIn). Aceste industrii (adică cele cărora le încredințăm banii sau sănătatea noastră) beneficiază cel mai mult de cele mai ridicate rate de deschidere și rate de conversie ulterioare ale comunicării prin e-mail cu clienții. Aceste companii dețin o cantitate mare de date sensibile despre persoane, astfel încât le este ușor să direcționeze linia subiectului și conținutul buletinului informativ într-un mod cu adevărat personal. De exemplu, luați în considerare un milenar care intenționează să cumpere o casă sau un apartament și se gândește la cea mai bună formă de finanțare a locuinței. Băncile colectează date privind preferințele în materie de planuri de economii, căutările pe Google și informațiile despre contul său, ceea ce înseamnă un singur lucru. Tânărul nostru milenar primește un e-mail cu un plan de economii care să îl ajute să își atingă obiectivul.

Source: Depositphotos
Turism și ospitalitate? Email marketingul are sens și pentru aceste industrii
Ei au descoperit acest lucru în timpul pandemiei, când au introdus comenzile online, colectarea alimentelor și alte caracteristici pe care doreau să le prezinte clienților lor. Un lucru atât de simplu – dar sofisticat – precum marketingul prin e-mail a ajutat, de asemenea, cele mai afectate industrii să supraviețuiască pandemiei. E-mailurile au informat oamenii cu privire la orele de deschidere, numărul de persoane din incintă (în timpul perioadei de restricții) și chiar dacă ar fi putut întâlni o persoană potențial infectată în timpul vizitei lor. Companiile de transport i-au informat pe clienți că vehiculele lor au fost dezinfectate și sunt încă pregătite pentru utilizare. Hotelurile au trimis informații despre când, unde și cum vor funcționa, pentru a facilita cât mai mult posibil navigarea clienților printre reglementările în vigoare. Alternativ, le-au oferit acestora reduceri de fidelitate. Toate acestea folosind e-mail marketing și câteva instrumente simple.

Source: Depositphotos
Organizațiile nonprofit și asociațiile civice au la dispoziție un instrument valoros
Ele pot folosi e-mailul pentru a strânge semnături sau pentru a apăra drepturile celor lipsiți de apărare într-un mod foarte eficient. Multe grupuri comunitare pot strânge în mod eficient zeci de mii de semnături pentru o cauză bună prin intermediul marketingului prin e-mail. E-mailurile includ adesea fotografii cu o adresă directă cu prenumele, urmate de o cerere de ajutor – financiar sau material. Să recunoaștem, nu este puțin mai greu să ne exprimăm atunci când ni se adresează pe nume și știm, din datele colectate, că agricultura în cuști, cutremurul din Turcia sau războiul din Ucraina este o cauză care ne ține la inimă?
Cursuri și cursuri de formare la un clic de buton
Email marketingul este esențial și pentru cei care au ales să facă afaceri exclusiv online, oferind cursuri online, formare, școli de limbi străine sau chiar cursuri de yoga. Cu un singur clic, vă puteți transforma baza de date de e-mailuri în clienți reali. Din nou, un e-mail bine scris și personalizat valorează mult mai mult decât o postare aleatorie pe o rețea socială.
Să aruncăm o privire rapidă la principalele beneficii ale marketingului prin e-mail:
- Generează interes în rândul clienților – mai ales dacă sunteți o afacere orientată spre vânzări, e-mailurile și alte forme de buletine de știri personalizate (de exemplu, coduri de reducere pentru zile de naștere etc.) au mari șanse să genereze interes în rândul potențialilor clienți. Pur și simplu, dacă aceștia fac clic pe site-ul dvs. dintr-un e-mail, există o șansă foarte mare ca ei să transforme acel clic în venit prin achiziționarea unui produs.
- Li se reamintește – Prin trimiterea regulată, dar nu prea frecventă, de e-mailuri în căsuțele de e-mail ale abonaților, le reamintiți de afacerea dumneavoastră. Ați uitat de unde să cumpărați cele mai bune șosete sau lenjerie cusută manual? Spuneți-le.
- Conținutul are șanse mai mari de a fi văzut – dezavantajul conținutului instant pe rețelele sociale este că acesta dispare rapid și/sau este înghițit de alt conținut, chiar mai nou. Marketingul prin e-mail, pe de altă parte, are un avantaj uriaș – destinatarul îl poate citi după bunul plac, poate reveni la el, îl poate marca ca necitit sau chiar îl poate arhiva (dacă conține codurile de reducere menționate mai sus, de exemplu).
- Este relativ ieftin și ușor de ținut la zi – aplicațiile actuale de e-mail sunt foarte intuitive și relativ ieftine. Unele oferă chiar servicii limitate gratuite sau le puteți încerca timp de o lună înainte de a vă decide să cumpărați o licență. În timp ce colectați datele pe care doriți să le partajați cu destinatarii dumneavoastră, puteți stoca informațiile în program în mod continuu. Apoi, puteți edita e-mailul în forma sa finală și îl puteți trimite către mii de căsuțe poștale.