3 min. de lectură

87% dintre cumpărătorii polonezi trec la digitalizare: comerțul verde deschide calea

Peisajul comerțului electronic polonez se confruntă cu o evoluție semnificativă pe mai multe fronturi, de la schimbări de reglementare la schimbări de comportament ale consumatorilor. Datele recente din raportul european privind comerțul electronic 2024 dezvăluie tendințe convingătoare în ceea ce privește sustenabilitatea, adoptarea tehnologiei și preferințele de plată care remodelează piața.

This article was translated for you by artificial intelligence
87% dintre cumpărătorii polonezi trec la digitalizare: comerțul verde deschide calea
Sursă: Depositphotos

Cadrul de reglementare consolidează comerțul digital

Polonia pune în aplicare în mod activ reglementările cheie ale UE, inclusiv Actul legislativ privind serviciile digitale și Regulamentul privind platformele pentru întreprinderi. Aceste modificări vizează consolidarea protecției consumatorilor și reglementarea platformelor de comerț electronic, în special a celor care operează din afara UE. Camera Economiei Digitale sprijină ferm aceste măsuri, în special în ceea ce privește îmbunătățirea asigurării respectării protecției consumatorilor și a colectării TVA-ului.

Cumpărăturile sustenabile câștigă avânt

Atitudinea consumatorilor față de cumpărăturile sustenabile a arătat schimbări remarcabile:

  • 60% dintre cumpărători sunt acum dispuși să aștepte livrări consolidate (în creștere de la 40%)
  • 55% subliniază importanța ambalajelor ecologice
  • 34% sunt gata să plătească în plus pentru ambalaje ecologice (creștere de 6%)

Retururi și conștientizare a mediului

Piața prezintă paradoxuri interesante în conștiința mediului:

  • 36% recunosc impactul asupra mediului al returnărilor
  • Ratingul general de responsabilitate socială a crescut la 4,19 în 2023 (de la 4,08)
  • Consumatorii apreciază descrierile detaliate ale produselor și imaginile pentru a reduce ratele de returnare
marketing

Source: Depositphotos

Adoptarea tehnologiei și transformarea digitală

Tendințele tehnologice cheie includ:

  • Adoptarea pe scară largă a inteligenței artificiale pentru automatizare, design UX și servicii pentru clienți
  • Concentrați-vă pe strategii omni-channel și personalizare
  • Big data și automatizarea sunt prioritare pentru 2024

Preferințele de plată și comportamentul consumatorilor

Schimbări notabile în obiceiurile de plată:

  • BLIK și transferurile rapide domină plățile online
  • 40% folosesc plățile mobile în magazinele fizice
  • Plățile în numerar scad sub 10%
  • Dulapurile pentru colete apar ca metoda de livrare preferată
Blik is one of the most succesful local system in Poland

Source: zbp.pl

Creșterea pieței și tendințele consumatorilor

Piața prezintă indicatori de creștere robusti:

  • 37% fac 5+ achiziții online lunar
  • 87% fac cumpărături online în mod regulat (creștere de 2% față de 2023)
  • 48% cumpără alimente online
  • 42% participă la recommerce (achiziții second-hand)
  • 25% dintre cumpărătorii de recommerce alocă peste 30% din bugetul lor articolelor second-hand

Impactul inflației și adaptarea

O treime dintre consumatori au crescut cumpărăturile online din cauza inflației, considerându-le un instrument de optimizare a bugetului. Această tendință a contribuit la creșterea generală a frecvenței și adoptării comerțului electronic.

Sectorul polonez de comerț electronic continuă să se maturizeze, echilibrând conformitatea cu reglementările, progresul tehnologic și inițiativele de sustenabilitate, adaptându-se în același timp la preferințele consumatorilor și la condițiile economice în evoluție.

Distribuiți articolul
Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+