5 min. de lectură

65% dintre spanioli își încep cumpărăturile de Crăciun în noiembrie

Tendințele cumpărăturilor de Crăciun din Spania sunt dezvăluite în "Christmas Shopper Sentiment Survey" al Sensormatic Solutions pentru sezonul de sărbători 2024. Studiul, publicat de acest brand de retail Johnson Controls, arată că 65% dintre consumatorii spanioli intenționează să-și înceapă cumpărăturile de Crăciun în noiembrie, 4 ianuarie 2025 fiind preconizat a fi ziua de vârf a vânzărilor. Sondajul evidențiază, de asemenea, schimbarea obiceiurilor consumatorilor, inclusiv interesul crescut pentru evenimentele de cumpărături timpurii și o tendință în creștere către experiențe omnichannel.

This article was translated for you by artificial intelligence
65% dintre spanioli își încep cumpărăturile de Crăciun în noiembrie
Sursă: Depositphotos

Pe baza cifrelor, 4 ianuarie 2025 va fi ziua cu cel mai mare trafic în magazine, la fel ca în 2023. Acest lucru se potrivește cu comportamentul obișnuit al pieței spaniole, unde sfârșitul sezonului de Crăciun îi determină pe oameni să facă ultimele achiziții. Black Friday este încă relevant, însă popularitatea evenimentelor alternative ieftine a făcut ca sâmbătă, 30 noiembrie, să-și piardă relevanța față de 2023.

Schimbarea practicilor clienților

Inspirat parțial de evenimente online cu prețuri reduse, cum ar fi Amazon Prime Deal Days, sondajul arată că 21% dintre consumatorii spanioli intenționează să-și înceapă cumpărăturile de Crăciun în octombrie. Din 2023, acest număr arată o creștere de trei puncte procentuale. Cu 46% dintre mileniali care intenționează să facă cumpărături în acest sezon, ei sunt cei mai susceptibili de a beneficia de acest eveniment.

Directorul general al Sensormatic Solutions din Iberia, Ezequiel Durán, spune că datele de trafic ajută magazinele să-și maximizeze strategia, nu doar pentru a crește vânzările, ci și pentru a dezvolta loialitatea consumatorilor și pentru a atrage afaceri noi.

Noiembrie și Black Friday: Punctele de vârf ale comerțului cu amănuntul

Noiembrie rămâne o lună grozavă pentru cumpărăturile de Crăciun, în ciuda schimbărilor. 65% dintre respondenți doresc să-și înceapă cumpărăturile în această lună, indicând un interes deosebit de mare pentru utilizarea reducerilor și ofertelor. De fapt, 71% dintre clienți vor acorda o atenție deosebită căutării de reduceri. Având în vedere că 53% dintre consumatori preferă să vadă sau să atingă obiecte înainte de a face o achiziție, studiul subliniază, de asemenea, că pentru majoritatea consumatorilor vizitarea magazinelor fizice este crucială pentru validarea produsului.

All things considered, the 2024 Christmas season looks to be exciting and competitive, with a clear emphasis on maximising the omnichannel experience and consumer loyalty via traffic analytics and clever promotions. Physical stores will always be vital, but internet outlets will keep becoming more and more relevant.

Source: Depositphotos

Elemente care afectează alegerea achiziției

Economia și prețurile (68%), calitatea produselor (57%) și promoțiile din magazin (50%) se află pe primul loc printre factorii care au cel mai mare impact asupra comportamentului de cumpărare de Crăciun. Într-un mediu economic complicat, acest ultim număr arată valoarea reducerilor atrăgătoare și a politicilor de prețuri competitive în atragerea oamenilor.

În creștere cu 38,30 EUR față de anul trecut, cheltuielile medii ale gospodăriilor spaniole pentru cadouri în 2024 sunt de 499,70 EUR. Bărbații vor să cheltuiască mai mult decât femeile (510,70 EUR față de 490,90 EUR). La 445,20 €, Millennials vor avea cel mai mic buget; 45,7% dintre aceștiatind să treacă la produse mai puțin costisitoare.

Cumpărături omnicanal la cerere

Reflectând o creștere a tendinței de cumpărături multicanal, care continuă să se extindă de la an la an, 66% dintre consumatorii spanioli doresc să utilizeze serviciile de cumpărături online cu livrare la domiciliu. În ceea ce privește categoriile de produse, sănătatea și frumusețea (12%), jucăriile și cărțile (13%) și îmbrăcămintea (27%) vor fi principalele domenii de cheltuieli.

Cumpărături de Crăciun: abordare durabilă

Cu 70% dintre respondenți gata să plătească mai mult pentru articole sustenabile, sustenabilitatea devine din ce în ce mai crucială în alegerile de cumpărare. Deși interesul lor este ridicat, 26% mărturisesc că inflația le-a limitat capacitatea de a face acest lucru. Grupul cel mai puțin îngrijorat de acest element este Baby Boomers; 37,5% dintre aceștia sunt reticenți să cheltuiască mai mult pe bunuri ecologice.

Având în vedere toate lucrurile, sezonul de Crăciun 2024 pare a fi interesant și competitiv, cu un accent clar pe maximizarea experienței omnichannel și loialitatea consumatorilor prin analize de trafic și promoții inteligente. Magazinele fizice vor fi întotdeauna vitale, dar punctele de internet vor continua să devină din ce în ce mai relevante.

Distribuiți articolul
Articole similare
Încredere, vânzări, reputație: De ce sunt esențiale recenziile în comerțul electronic?
4 min. de lectură

Încredere, vânzări, reputație: De ce sunt esențiale recenziile în comerțul electronic?

Recenziile online sunt un instrument esențial pentru luarea deciziilor de către consumatori și pentru consolidarea încrederii. Un sondaj recent realizat de Trustpilot în rândul a 600 de IMM-uri britanice cu putere de decizie și 2 000 de consumatori demonstrează importanța acestora pentru creșterea economică și provocările asociate.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
SHEIN IPO Valoare scade la 50 miliarde dolari
3 min. de lectură

SHEIN IPO Valoare scade la 50 miliarde dolari

Potrivit unui raport exclusiv al Reuters, Shein trece prin ceea ce noi, cei din industrie, numim un „moment de verificare a realității”. Afacerea este următoarea: Shein se gândește să debuteze pe bursa de la Londra, dar există o piedică. Incredibil, evaluarea lor actuală de 50 de miliarde de dolari este cu aproximativ un sfert mai […]

Citiți articolul
Planul Google de investiții în inteligență artificială de 75 de miliarde de dolari pentru 2025
2 min. de lectură

Planul Google de investiții în inteligență artificială de 75 de miliarde de dolari pentru 2025

Într-o declarație a directorului general Sundar Pichai cu privire la publicarea câștigurilor Alphabet pentru T4 2024, compania a afirmat că intenționează să cheltuiască aproximativ 75 de miliarde de dolari pentru cheltuieli de capital în 2025. Aceasta este o creștere semnificativă față de cele 32,3 miliarde de dolari care au fost cheltuite în 2023 și arată […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+