
Pe baza cifrelor, 4 ianuarie 2025 va fi ziua cu cel mai mare trafic în magazine, la fel ca în 2023. Acest lucru se potrivește cu comportamentul obișnuit al pieței spaniole, unde sfârșitul sezonului de Crăciun îi determină pe oameni să facă ultimele achiziții. Black Friday este încă relevant, însă popularitatea evenimentelor alternative ieftine a făcut ca sâmbătă, 30 noiembrie, să-și piardă relevanța față de 2023.
Schimbarea practicilor clienților
Inspirat parțial de evenimente online cu prețuri reduse, cum ar fi Amazon Prime Deal Days, sondajul arată că 21% dintre consumatorii spanioli intenționează să-și înceapă cumpărăturile de Crăciun în octombrie. Din 2023, acest număr arată o creștere de trei puncte procentuale. Cu 46% dintre mileniali care intenționează să facă cumpărături în acest sezon, ei sunt cei mai susceptibili de a beneficia de acest eveniment.
Directorul general al Sensormatic Solutions din Iberia, Ezequiel Durán, spune că datele de trafic ajută magazinele să-și maximizeze strategia, nu doar pentru a crește vânzările, ci și pentru a dezvolta loialitatea consumatorilor și pentru a atrage afaceri noi.
Noiembrie și Black Friday: Punctele de vârf ale comerțului cu amănuntul
Noiembrie rămâne o lună grozavă pentru cumpărăturile de Crăciun, în ciuda schimbărilor. 65% dintre respondenți doresc să-și înceapă cumpărăturile în această lună, indicând un interes deosebit de mare pentru utilizarea reducerilor și ofertelor. De fapt, 71% dintre clienți vor acorda o atenție deosebită căutării de reduceri. Având în vedere că 53% dintre consumatori preferă să vadă sau să atingă obiecte înainte de a face o achiziție, studiul subliniază, de asemenea, că pentru majoritatea consumatorilor vizitarea magazinelor fizice este crucială pentru validarea produsului.

Source: Depositphotos
Elemente care afectează alegerea achiziției
Economia și prețurile (68%), calitatea produselor (57%) și promoțiile din magazin (50%) se află pe primul loc printre factorii care au cel mai mare impact asupra comportamentului de cumpărare de Crăciun. Într-un mediu economic complicat, acest ultim număr arată valoarea reducerilor atrăgătoare și a politicilor de prețuri competitive în atragerea oamenilor.
În creștere cu 38,30 EUR față de anul trecut, cheltuielile medii ale gospodăriilor spaniole pentru cadouri în 2024 sunt de 499,70 EUR. Bărbații vor să cheltuiască mai mult decât femeile (510,70 EUR față de 490,90 EUR). La 445,20 €, Millennials vor avea cel mai mic buget; 45,7% dintre aceștiatind să treacă la produse mai puțin costisitoare.
Cumpărături omnicanal la cerere
Reflectând o creștere a tendinței de cumpărături multicanal, care continuă să se extindă de la an la an, 66% dintre consumatorii spanioli doresc să utilizeze serviciile de cumpărături online cu livrare la domiciliu. În ceea ce privește categoriile de produse, sănătatea și frumusețea (12%), jucăriile și cărțile (13%) și îmbrăcămintea (27%) vor fi principalele domenii de cheltuieli.
Cumpărături de Crăciun: abordare durabilă
Cu 70% dintre respondenți gata să plătească mai mult pentru articole sustenabile, sustenabilitatea devine din ce în ce mai crucială în alegerile de cumpărare. Deși interesul lor este ridicat, 26% mărturisesc că inflația le-a limitat capacitatea de a face acest lucru. Grupul cel mai puțin îngrijorat de acest element este Baby Boomers; 37,5% dintre aceștia sunt reticenți să cheltuiască mai mult pe bunuri ecologice.
Având în vedere toate lucrurile, sezonul de Crăciun 2024 pare a fi interesant și competitiv, cu un accent clar pe maximizarea experienței omnichannel și loialitatea consumatorilor prin analize de trafic și promoții inteligente. Magazinele fizice vor fi întotdeauna vitale, dar punctele de internet vor continua să devină din ce în ce mai relevante.