2 min. de lectură

4 din 5 influenceri încalcă regulile privind conținutul comercial

Odată cu intrarea în vigoare a Digital Services Act (DSA), Comisia Europeană a publicat un raport privind comportamentul incorect al influencerilor.

This article was translated for you by artificial intelligence
4 din 5 influenceri încalcă regulile privind conținutul comercial
Sursă: Depositphotos

Monitorizarea a vizat 576 de influenceri din 22 de state membre ale UE, inclusiv Luxemburg, Norvegia și Islanda. Aceasta a arătat că până la 97% dintre aceștia au postat conținut comercial, dar numai 20% au declarat că este vorba de publicitate. Raportul Comisiei Europene a constatat, de asemenea, că până la 62 % dintre influenceri nu au respectat normele.

Influencerii au folosit alte formulări, cum ar fi „colaborare” (16 %), „parteneriat” (15 %) sau o mulțumire generală pentru marca parteneră (11 %), în loc de eticheta corespunzătoare „colaborare plătită”.

Postările erau legate în principal de modă, stil de viață, frumusețe, alimentație, călătorii și fitness. Studiul a constatat că 119 influenceri au promovat chiar activități nesănătoase sau periculoase, cum ar fi mâncarea nesănătoasă, băuturile alcoolice, procedurile medicale sau cosmetice, jocurile de noroc sau serviciile financiare, cum ar fi tranzacționarea criptomonedelor. La 17 februarie 2024, va intra în vigoare Legea serviciilor digitale, care impune o mai mare fiabilitate și securitate a internetului. În temeiul DSA, influencerii vor fi obligați să declare dacă conținutul lor conține mesaje comerciale și să furnizeze informații privind trasabilitatea. Scopul monitorizării a fost de a verifica dacă influencerii respectă legislația UE privind protecția consumatorilor. Au fost analizate postările de pe Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X, Snapchat și Twitch. 82 de influenceri aveau peste 1 milion de urmăritori, 301 aveau peste 100 000 și 73 aveau între 5 000 și 100 000 de urmăritori. Din cele 576 de profiluri, 358 au fost selectate pentru investigații suplimentare. Acestea vor fi contactate de autoritățile naționale pentru a li se cere să respecte normele. Acestea ar putea chiar să ia măsuri de executare suplimentare.

Distribuiți articolul
Articole similare
Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade
4 min. de lectură

Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade

Noi date arată un decalaj uriaș în retailul european de modă. Vânzările Shein au crescut cu 31,6% anual și au atins 48% numai în decembrie. Între timp, mărci consacrate precum H&M au rămas stabile, iar ASOS a scăzut cu 16,2%. Cifrele arată care sunt mărcile care câștigă bătălia pentru clienții europeni.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli
4 min. de lectură

UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli

În fiecare zi, 12 milioane de pachete mici ajung în Europa de la magazine online din afara UE. Majoritatea sunt subevaluate în mod deliberat pentru a scăpa de taxe, iar multe conțin produse nesigure. Acum, Parlamentul European vrea să schimbe regulile jocului cu noi norme care ar putea remodela modul în care facem cumpărături online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030
3 min. de lectură

Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030

Cifrele sunt uluitoare. Un nou studiu realizat pe 24 000 de cumpărători din întreaga lume arată că 70% dintre aceștia se așteaptă ca, până în 2030, majoritatea cumpărăturilor lor să fie făcute prin intermediul rețelelor sociale. Aceasta înseamnă că site-urile de comerț electronic de tip Amazon care domină în prezent ar putea deveni relicve în […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU